tisdag

Idag har jag bara varit hemma hela dagen. Gick upp tidigt och duschade då älskling skulle iväg till Öland och jobba idag, men sen kunda jag inte förmå mig själv att inte krypa tillbaks ner i den varma sängen igen. När jag vaknade vid 9 tiden bakade jag havrescones som faktiskt blev helt perfekta och väldigt goda. Annars har jag bara pluggat matte, fixat mitt arbetsgivarintyg från hotellet och sen har jag varit lite duktig och krattat löv i trädgården och gått en lång promenad med min hund ;) Gillar verkligen inte detta gråa, äckliga väder, och jag tillhör inte den gruppen som tycker de röda, gula, oranga löven på träden är vackra. Tycker bara det är oerhört fult och deprimerande. Det enda som är bra med hösten är att det blir mörkt tidigt på kvällen så man kan tända ljus och mysa. Är väldigt avundsjuk på alex, mikaela o co som slipper sverige detta vinterhalvåret. Och det känns faktiskt väldigt tomt här utan dem, och det lär det väl göra ett bra tag till.... Alla bara åker iväg, hit och dit, och ibland undrar jag vad jag fortfarande gör i sverige, och vad jag missar egentligen? Det kommer nog inte så många fler tillfällen senare i livet då man bara kan lämna allt för några månader och göra något nytt, utmanande och spännande i ngt fjärran land. Men jag har väl lite mer tid på mig att hinna med en resa eftersom mitt andra problem är att jag verkligen inte kan bestämma mig vad jag vill plugga vidare till. Finns så mycket jag vill göra, men vad passar egentligen mig? Sen är frågan också om jag ska välja efter vad ens lön kommer att ligga på eller göra något jag tycker är kul? Det känns som att det jag kommer att välja kommer bli väldigt avgörande för mig, för vem jag kommer att bli, hur min framtid kommer att se ut.

Kan ju dra helgen i korta drag också. I fredes tog jag det bara lugnt och myste med en massa gosaker framför idol. Under lördagen var jag och älskling en runda i stan i ängelholm, och sen helsingborg, och sedan tillbaks hem till mig igen. På kvällen blev det utgång i Ängelholm, först med förfest hos sebbe sen nicks och bahnhof. Och Haha, jonas!! Han har varit en sånn skrytmåns hela veckan bara för att han trodde att hans inträdes kort till bh var svart, men det visade sig i kassan vara blått! Sen lyckades jag få svart kort istället ;) Nej , men det var faktiskt galet kul på bahhof, och min och älsklings hemgång var nog ännu mer galen. Herregud, säger jag bara! Hade jag inte haft ett par snälla föräldrar hade vi nog somnat där på parkbänken. Sen när vi väl kom hem gick jag och la mig bums medan jonas istället lyfte upp och ner på min bror och gick och tog hans skål yogurt när han satt och åt, den stackarn och en massa annat. Sen fick jonas sova på en madrass på golvet för jag orkade inte med honom visst haha. Nej, nu tänkte jag sätta punkt för detta inlägg, för nu ska jag äta lite räkor och avokado.. hehe. Desperate housewives ikväll! missa inte. Ciao





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback